Звіт директора

Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Іванівської селищної ради Херсонської області

за 2020/21 навчальний рік

 

Сучасна освіта, реалізовуючи Концепцію Нової української школи,ставить перед закладами освіти завдання щодо створення оптимальних умов для індивідуального розвитку, вияву творчих запитів учня, формування компетентної, конкурентоспроможної, соціально зрілої, креативної особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, залученої до національних і загальнолюдських цінностей. Освіта була і надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Сьогодні вона зазнає суттєвих змін – змінюються пріоритети, структура і зміст освіти, пов’язані із запровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу.

У своїй діяльності протягом звітного періоду, я керуюся Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад», Статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, іншими нормативними документами,  що регламентують роботу навчального закладу та роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Основна мета моєї діяльності, як керівника, у 2020/21 навчальному році:

-         Створення умов для навчання учнів школи, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття загальної середньої освіти;

-         Вдосконалення педагогічної системи школи відповідно до запитів батьків та учнів;

-         Забезпечення функціонування та розвитку школи, підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів.

Першочерговим завданням адміністрації є організація роботи школи, де колектив має спільну мету, обумовлену світовими, державними, регіональними тенденціями розвитку освіти; формування системи показників та оцінок, які контролюють, оцінюють та регулюють процеси в управлінні.

Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність школи спрямована на всебічний розвиток дитини, формування ключових та предметних компетентностей учнів,  утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.

На сьогодні  визначені  пріоритетні напрями і завдання  відповідно до вимог сучасності :

1. Створення  оптимальних умов для всебічного розвитку особистості учня, його талантів, творчих та фізичних здібностей.

2. Підвищення освітнього рівня учнів, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей.

3. Забезпечення  активного  втілення в освітній  процес новітніх освітніх технологій навчання, передового педагогічного досвіду, інформаційно-цифрових технологій.

4. Забезпечення  умов для повноцінного фізичного, духовного здоров’я дітей, розвитку особистості дитини відповідно до національних та загальнолюдських цінностей.

5. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.

6. Удосконалення системи національного виховання та учнівського самоврядування як необхідної форми громадянського виховання.

7. Продовження роботи із соціального захисту дітей.

Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, Програмою розвитку навчального закладу, перспективним та річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього  процесу та його результативність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У 2020/2021 навчальному році робота шкільного колективу була спрямована на реалізацію обласної науково-методичної проблеми «Компетентнісний підхід та соціалізація особистості в умовах створення єдиного освітнього простору», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України 16.05.2015 № 641, Програми роботи з обдарованою молоддю та інших нормативних документів Міністерства освіти і науки України, наказів управління освіти і науки обласної державної адміністрації та розпоряджень Іванівської селищної ради.

Першочерговими завданнями педагогічного колективу є створення умов для різнобічного розвитку особистості, реалізації особистісно орієнтованого підходу до розвитку, навчання і виховання дітей і підлітків через відновлення змісту освіти; запровадження нових освітніх технологій на всіх ступенях навчання; підвищення ролі шкільних методичних об’єднань щодо організації цілеспрямованої роботи з обдарованими та здібними учнями; подальше впровадження Державних стандартів початкової, основної та повної загальної середньої освіти; формування ключових компетентностей учнів засобами усіх навчальних предметів; поліпшення виховної, зокрема національно-патріотичної роботи через реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді; зменшення негативних впливів на них соціального середовища; активізація правовиховної роботи щодо недопущення вчинення злочинів та правопорушень неповнолітніми; робота щодо забезпечення безпеки життєдіяльності учнів.

Педагогічний колектив працює над проблемою «Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в суспільстві шляхом удосконалення освітнього процесу на інноваційній основі».

Обрання цієї теми пов’язане із загальною тенденцією до диференціації освіти, введення профільного навчання в старших класах. В умовах нашої школи це, в першу чергу, врахування індивідуальних особливостей дітей з метою організації дієвого диференційованого підходу для розв’язання таких  задач:

По-перше, це дає  змогу краще працювати з  дітьми, які потребують корекції знань, або подолання відставання в опануванні програмового матеріалу.

По-друге, покращення роботи із обдарованими дітьми.

По-третю, завдання професійного росту самих вчителів, подолання застою.

Для з’ясування професійних інтересів вчителів, проблем, які виникають в ході освітнього процесу, було організовано діагностику, результати якої використано при плануванні освітнього процесу і методичної роботи.

Освітній процес в закладі освіти було організовано за освітньою програмою закладу освіти, схваленою педагогічною радою. Новий Державний стандарт початкової освіти, регламентуючи свободу педагогічних спільнот у виборі шляхів навчання, виховання і розвитку школярів, відкриває можливість вибору та створення власного навчального забезпечення освітнього процесу. Чинні вимоги до його якості доповнюються показниками, що відповідають пріоритетам нового Державного стандарту і передбачають: реалізацію ідеї інтеграції; дослідницький підхід до формування умінь; конструювання знань, а не їх відтворення; організацію пошуку інформації з різних джерел; розвиток критичного мислення, творчості.

У 2020/21 навчальному році в школі працювали 12 педагогічних працівників. Із 12 вчителів школи вищу освіту мають 8 вчителів, базову вищу – 4 вчителя. 4 вчителя мають вищу категорію, 3  вчителя  мають І категорію, 1 вчитель – ІІ категорію, 4 вчителі – спеціалісти. 2 вчителі мають педагогічне звання «старший учитель». Колектив стабільний.

На початок 2020/21 навчального року в школі навчалось 80 учнів, на кінець навчального року - 81.

В 2021 році свідоцтва про базову середню освіту отримали 8 учнів.

Адміністрація школи значну увагу приділяє якості навчальної діяльності педагогів. Від ефективності організації та управління освітнім процесом у школі залежить і успішність учнів.

Педагогічні працівники школи дотримуються державних вимог до змісту та обсягу навчальних програм: усіма вчителями складені календарні плани згідно з навчальними програмами, які відповідають вимогам Переліку програм, підручників та навчальних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у 2020/21 навчальному році, всі календарні плани погоджені заступником директора з навчально-виховної роботи у встановлений термін. Розбіжностей між кількістю проведених та запланованих у календарних планах уроків, складених на виконання державних програм з усіх предметів навчального плану, не виявлено.

Аналіз річного оцінювання навчальних досягнень учнів показав в цілому достатній рівень навчальних досягнень.

Шість учнів (13%) мають високий рівень навчальних досягнень. П’ять учнів нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», учень 9 класу Кобець Д. отримав свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою. Достатній рівень навчальних досягнень учнів школи становить 24%, середній рівень навчальних досягнень – 63%. Початковий рівень навчальних досягнень відсутній. Рівень навченості по школі 53%. Вище загальношкільного показника мають учні 3, 4, 5, 6, 9  класів. У 7, 8 класах рівень навченості нижчий і становить 48%.

Поглиблене навчання у закладі визначається з урахуванням інтересів школярів та їх батьків, перспектив здобуття подальшої освіти і життєвих планів учнівської молоді. У 2020/21 навчальному році учні 8 класу вивчали поглиблено біологію, учні 9 класу продовжили поглиблене вивчення української мови. За рахунок варіативної частини робочого навчального плану введені курси: «Вибрані питання алгебри» - 7 клас, «Охорона тварин» - 8 клас, «Культура мовлення та стилістика української мови» - 9 клас.

Високий рівень навченості мають учні з таких предметів: образотворче мистецтво – 89% (вчитель Загорський О.А.), основи здоров’я – 69% (вчитель Бардадим Н.М.), музичне мистецтво – 77% (вчитель Бардадим Н.М.), трудове навчання – 79% (вчитель Загорський О.А.), природознавство – 80% (вчитель Загорський О.А.), фізична культура – 78% (вчитель Рюмін В.В.), мистецтво – 64% (вчитель Загорський О.А.). Значно нижчий рівень навченості учнів з таких предметів: українська мова – 54% (вчитель Загорська А.О.), українська література – 60% (вчитель Загорська А.О.), алгебра – 50% (вчитель      Николина О.П.), геометрія – 50% (вчитель Николина О.П.), історія України – 57% (вчителі  Лім Ю.В., Бардадим Н.М.), географія – 54% (вчителі           Кобець Ю.Д., Железняк В.М.), фізика – 52% (вчитель Николина О.П.), зарубіжна література – 60% (вчителі Бардадим Н.М., Мартиненко А.С.), англійська мова – 57 (вчителі Гринцевич О.В., Кобець І.В., Подзолкова Г.П.).

Протягом навчального року усі учасники освітнього процесу були задіяні до проведення внутрішнього моніторингу якості освітнього процесу щодо системи оцінювання здобувачів освіти та організації дистанційного навчання. Метою проведення моніторингу було виявлення та відстеження тенденцій здійснення педагогічними працівниками чіткого співвідношення між вимогами до знань, умінь  і навичок учнів та показником їх оцінки в балах; вивчення думки учнів про ознайомлення з критеріями, правилами та процедурами оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти; ефективна організація навчання з використанням  дистанційних технологій.

Робота по відстеженню рівня навчальних досягнень учнів проводиться всіма вчителями з кожного навчального предмета, метою якого є своєчасна корекція навчальної діяльності вчителів та учнів.

Поряд із різними формами, методами внутрішньошкільного контролю в школі розроблено шкільну модель моніторингу, яка спрямована на аналітичне відстеження процесів, що відбуваються у освітньому закладі. Моніторинг якості навченості учнів, який проводиться у І та ІІ семестрах, дає змогу аналізувати, коригувати, відтворювати об’єктивну картину діяльності освітнього процесу. Якісні результати моніторингу за 2020/21 навчальний рік відображено у відповідних наказах по школі.

Протягом 2020/21 навчального року проведено класно-узагальнюючий контроль у 4, 5, 9 класах, перевірено на наказ 6 питань стану викладання навчальних предметів, видно 9 наказів з питань виховної роботи. Всього видано 41 аналітичний наказ.

З метою перевірки виконання Державного стандарту проводились діагностичні контрольні роботи з української мови, математики, історії України, англійської мови. Результати контрольних робіт розглядались на батьківських зборах, на засіданнях методичних об’єднань, визначено шляхи підвищення ефективності викладання основ наук.

В 2020/21 навчальному році з у зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою виконання навчальних планів і програм у школі було організовано навчання з використанням технологій дистанційного навчання, відповідно до «Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки  України від 08.09.2020 р. № 1115. Для дистанційного навчання учителі застосовували платформи, електронні ресурси та месенджери. Поточне оцінювання вчителі здійснювали в усній і письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проєкти, есе, усні співбесіди та опитування тощо. На якість навчання вплинуло, в першу чергу, незабезпеченність учнів технічними засобами в повному обсязі та відсутність повного покриття якісним інтернетом. Під час онлайн-уроків було дотримано всіх санітарних норм.

 Вчителі постійно працюють зі здібними учнями залучаючи їх до участі в різноманітних конкурсах, онлайн олімпіадах, акціях та операціях. Результати участі в конкурсах за 2020/2021 навчальний рік:

- Куртасанов А., учень 7 класу, зайняв ІІ місце в ІІ етапі предметних олімпіад з математики;

- Куртасанов А., учень 7 класу, нагороджений Дипломом за зайняте ІІІ місце у обласному онлайн конкурсі майстрів художнього читання «Наша земля - Україна»;

- Іванова В., учениця 8 класу, нагороджена Дипломом за зайняте ІІ місце у конкурсі «Космос. Людина. Духовність»;

-  Онопко А., учениця 6 класу, зайняла І місце у Всеукраїнській акції «Птах року 2020 – Горлиця Звичайна»;

- Учнівський колектив 1 класу зайняв І місце у Всеукраїнській акції «Птах року 2020 – Горлиця Звичайна»;

- Лім Б., Барабаш А., Акулов М., учні 2 класу зайняли І місце у Всеукраїнському еколого-натуралістичному поході «Біощит»;

- Вихованці гуртка «Екологічний театр» під керівництвом Бардадим Н.М. зайняли ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі «Галерея кімнатних рослин»;

- Кобець Д., учень 9 класу зайняв ІІ місце у районних змаганнях з тенісу;

- Бондарюк К., учениця 7 класу зайняла ІІ місце у районних змаганнях з тенісу;

- Суділовська Є., учениця 6 класу, нагороджена Дипломом І ступеня за участь у обласному конкурсі декоративно-ужиткового мистецтва «Сміється писанка у всій її красі»;

- Танцювальний колектив «Південні зірочки» нагороджені Дипломом учасника Всеукраїнського конкурсу хореографічного мистецтва «Зимова казка»;

- Суділовська Є., учениця 6 класу зайняла ІІ місце у районному етапі обласної творчої акції «Поетичний камертон Ліни Костенко: патріотичні лейтмотиви»;

- Куртасанов А., учень 7 класу зайняв І місце у районному етапі обласної творчої акції «Поетичний камертон Ліни Костенко: патріотичні лейтмотиви»;

- Куртасанов А., учень 7 класу зайняв ІІ місце у районному етапі обласного конкурсу читців «Світлиця кобзаревих дум»;

- Махалова В., учениця 7 класу, зайняла ІІ місце в заочному конкурсі учнівських малюнків та плакатів «Мій біль - Чорнобиль»;

- Мартиненко І., Скрипець С., учні 4 класу зайняли ІІ місце в обласній акції «Допоможемо зимуючим птахам»;

- Учнівський колектив 5 класу зайняв ІІ місце в обласній акції «Допоможемо зимуючим птахам»;

- Скрипець Софія, учениця 4 класу, брала участь в конкурсі «Міс Весна - 2021» та нагороджена Дипломом «Міс грація»;

- Команда учнів школи зайняла ІІ місце у фізкультурно-патріотичному фестивалі «Козацький гарт» у номінації «Стрибки через скакалку»;

- Команда учнів школи зайняла ІІ місце у фізкультурно-патріотичному фестивалі «Козацький гарт» у номінації «Стрибки в довжину з місця»;

- Команда учнів школи зайняла ІІ місце у фізкультурно-патріотичному фестивалі «Козацький гарт» у номінації «Естафета»;

- Команда учнів школи зайняла ІІ місце у фізкультурно-патріотичному фестивалі «Козацький гарт»;

- Бондарюк К., учениця 7 класу, зайняла ІІІ місце у фізкультурно-патріотичному фестивалі «Козацький гарт» у номінації «Човниковий біг»;

- Николина О.П., вчитель математики, зайняла ІІІ місце у фестивалі-конкурсі «Математика навколо нас». Це вказує систематичну роботу вчителів з розвитку творчих здібностей та інтересів учнів.

Відповідно за складеним графіком проводились предметні тижні: англійської мови, математики, початкових класів, хімії та біології, географії, української мови та літератури, правознавства, тиждень безпеки дорожнього руху, тиждень безпеки дитини. 

Підвищення фахової майстерності вчителів відбувається шляхом проведення семінарів, педагогічних рад, тренінгів, круглих столів тощо.

Система методичної роботи спрямована на реалізацію проблеми, над якою працює педагогічний колектив – «Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в суспільстві шляхом удосконалення освітнього процесу на інноваційній основі». З огляду на важливість здійснення методичної роботи в школі, управління діяльністю школи та з метою професійного розвитку педагогів розроблено та затверджено структуру методичної роботи, план методичної роботи, плани роботи методичних об’єднань, план роботи педагогічної ради.

Професійне навчання в рамках методичної роботи школи здійснюється як через традиційні форми (педради,  предметні тижні, виставки, педчитання, конференції, співбесіди, консультації, творчі звіти, самоосвіта, узагальнення перспективного педагогічного досвіду), так і нестандартні – семінари-практикуми, тренінги, майстер-класи, тижні авторських уроків).

Педагоги підвищують свою педагогічну майстерність та фаховий рівень шляхом проходження курсової перепідготовки, самоосвітньої діяльності,  участі в шкільних методичних об’єднаннях, семінарах, науково-практичних конференціях, педагогічних радах, шляхом атестації, стажування і наставництва.

Так в 2020/21 навчальному році проведено такі тематичні педагогічні ради: «Про сучасні освітні тенденції: технології та інструменти розвитку критичного мислення учнів» (листопад), «Про розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя в суспільстві шляхом удосконалення освітнього процесу на інноваційній основі» (січень), «Про розширення та поглиблення зв’язків школи, сім'ї та суспільства як важливі умови ефективності виховного процесу» (березень). До кожної педагогічної ради проводився семінар: « Роль Інтернет ресурсів у навчальному процесі школи » (листопад), «Соціалізація дітей та підлітків шляхом залучення їх до літературної творчості» (січень), «Психолого-педагогічні аспекти роботи вчителя: класне керівництво та виховна робота» (березень).

В 2020/21 навчальному році атестувалась вчитель початкових класів Подзолкова Г.П., вчитель трудового навчання Загорський О.А., вчитель математики Николина О.П., педагог-організатор Бардадим Н.М. В зв’язку з атестацією педагогічних працівників вивчалась система роботи вчителів, директор та заступник відвідували уроки і позаурочні заходи у даних вчителів, здійснювався контроль за їх роботою по створенню матеріальної бази навчальних кабінетів, виховною і позакласною роботою. За результатами атестації вчителі Подзолкова Г.П., Бардадим Н.М., Загорський О.А. підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст» 11 тарифного розряду, вчитель Николина О.П. підтвердила вищу кваліфікаційну категорію.

З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, їх науково-дослідницької роботи, впровадження перспективного педагогічного досвіду, організовано чотири циклові методичні об’єднання за такими напрямами діяльності: учителів початкових класів, гуманітарно-естетичного циклу, природничо-математичного циклу, класних керівників.

Усі засідання методичних об’єднань мають відповідну структуру, де обговорюють, проводять, аналізують:

-         результати освітнього процесу;

-         динаміку рівня знань учнів;

-         результати контрольних робіт (державної підсумкової атестації), навички  читання;

-         діяльність членів методичних об'єднань щодо розвитку творчого потенціалу  учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

-         стан викладання предметів:

-         стан виконання навчальних планів та освітніх програм;

-         інновації, їх ефективність;

-         стан реалізації принципу єдності навчання, виховання і розвитку  особистості;

-         роботу факультативів, гуртків;

-         стан позакласної роботи вчителів з предметів;

-         систему та результативність підвищення професійного рівня вчителів;

-         результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;

-         роботу за рік та перспективне планування.

Методичне об’єднання вчителів початкових класів працює над проблемою «Формування ключових компетентностей молодших школярів» (керівник Мартиненко А.С.), методичне об’єднання гуманітарно-естетичного циклу працює над проблемою «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі через гуманітарний аспект освітнього процесу» (керівник Загорська А.О.), методичне об’єднання природничо-математичного циклу працює над проблемою «Підвищення якості знань учнів через впровадження елементів особистісно орієнтованого навчання» (керівник Николина О.П.), методичне об’єднання класних керівників працює над проблемою «Соціалізація учнів як засіб формування гармонійно розвиненої особистості» (керівник Бардадим Н.М.). Робота методичних об’єднань сприяє тісному професійному спілкуванню, співпраці вчителів, взаєморозуміння та злагоди в колективі.

Велика увага приділялась взаємовідвідуванню уроків, що є не лише школою обміну досвідом з методики викладання, а й одним із практичних шляхів установлення міжпредметних та інтеграційних зв’язків.

Підсумком роботи стала науково-практична конференція «Педагогічне проектування моделі компетентного випускника школи естетичної культури».

В методичній системі школи особливе місце займають атестація педкадрів, індивідуальні консультації, самоосвіта, творчі звіти вчителів, предметні тижні, конкурс «Учитель року», майстер-класи тощо.

Самоосвіта є важливою формою підвищення наукового, фахового та методичного рівня вчителя. Вчителі школи є активними учасниками районних семінарів, методичних заходів. Курсову перепідготовку у 2020/21 навчальному році пройшли вчителі Бардадим Н.М., Подзолкова Г.П.

Систематично вміщуються повідомлення вчителів на сайті школи та на сторінці школи в мережі «Фейсбук».

Належно організована позакласна робота з предметів та робота гуртків. Результативно працюють гуртки «Хореографічний» (керівник Тутова О.В.), «Школа безпеки» (керівник Загорський О.А.), «Основи науково-дослідної діяльності» (керівник Николина О.П.), «Козацько-лицарський гарт» (керівник Бардадим Н.М.), «Екологічний театр» (керівник Бардадим Н.М.), спортивна секція «Футбол» (керівник Рюмін В.В.)

Пропуски занять без поважних причин учнями школи відсутні, що вказує на злагоджену роботу класних керівників та дирекції школи з батьками та громадськістю. Дане питання стоїть на постійному контролі у дирекції школи.

З метою забезпечення всебічного і гармонійного розвитку особистості учнів, у виховному процесі в ІІ семестрі 2020/21 навчального року головна увага приділялась питанням національно-патріотичного виховання, превентивного виховання, профілактики булінгу,  правопорушень серед дітей та учнівської молоді, збереження життя і здоров’я, громадянського виховання, підготовки до дорослого, сімейного життя. Національно-патріотичне виховання забезпечується через систему заходів, спрямованих на розуміння учнями громадського обов’язку, формування патріотичних почуттів.

Виконуючи завдання з удосконалення правового виховання дітей та підлітків, з метою активізації роботи педагогічного колективу й батьківської громадськості з попередження серед підлітків і молоді протиправних дій, у школі проводяться систематичні зустрічі з батьками, рейди класних керівників до сімей учнів. Систематично проводились виховні години та години спілкування на правову тематику. Проводились зустрічі з інспектором ювенальної превенції Іванівського відділення поліції Бардадимом Ю.Р.

На початку навчального року,  напередодні канікул та святкових днів організовується проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщенні школи розміщено куточок з безпеки життєдіяльності. Питання охорони праці та запобігання травматизму неодноразово обговорювалися на оперативних нарадах, на засіданні педагогічної ради.

У школі проведено низку заходів, щодо запобігання  травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями та учнями.

На кожному поверсі, у кожному навчальному кабінеті розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих; у кабінетах школи оформлено куточки з безпеки життєдіяльності.

На засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові періодично заслуховувались питання з охорони праці, дитячого та дорослого травматизму, ознайомлено працівників школи з новими нормативними документами в галузі охорони праці.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці тощо обговорювались на батьківських зборах.

Життя і розвиток освітньої установи в наш час не можна уявити без активної участі батьків як однодумців і повноправних учасників освітнього процесу. Батьківський  комітет знайомий з проблемами школи і весь час намагається знайти шляхи їх спільного розв’язання.

Співпраця школи й батьків здійснюється за трьома основними напрямками: педагогічна просвіта батьків (батьківський всеобуч, класні батьківські збори, тренінги); залучення батьків до освітнього процесу (проведення днів відкритих дверей, відкритих уроків для батьків, родинних свят, екскурсій, спортивних змагань разом із батьками, трудових справ); участь батьків в освітньому процесі. Батьки постійно залучались до активного шкільного життя, проведенні педагогічних рейдів під час канікул, надають допомогу в організації художньої самодіяльності на громадських засадах.

Звичайно дирекція школи намагається здійснити всі можливі заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази школи.

Значну допомогу в організації освітнього процесу, створенні умов для навчання і виховання учнів надають спонсори – ПСГП «Південне» (директор Тиндюк А.К.).

У наступному навчальному році педагогічний колектив школи продовжить працювати над такими завданнями:

1.     Забезпечення якісного виконання Державного стандарту освіти України з усіх предметів для всіх груп учнів.

2.     Оновлення системи управління школою згідно з тенденціями розвитку управлінської науки і вимогами Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

3.     Розробка і реалізація освітніх програм відповідно до сучасного змісту освіти і з урахуванням освітніх потреб та можливостей учнів.

4.     Реалізація основних освітніх програм, спрямованих на формування і розвиток громадянської позиції, професійної та соціальної адаптації учнів.

5.     Здійснення індивідуалізації освітнього процесу на основі широкого використання засобів ІКТ, через формування засобів і способів самостійного розвитку і руху учня в освітньому процесі.

6.     Вдосконалення знань педагогів про засоби та інструментарій дистанційного навчання для подальшого використання під час освітнього процесу.

7.     Оптимізація системи професійного та особистісного росту педагогічних працівників як необхідної умови сучасних освітніх відносин (створення гнучкої адаптивної системи безперервної освіти педагогів  у процесі їх професійної діяльності; розширення використання педагогами сучасних освітніх технологій в системі основної і додаткової освіти).

8.     Оновлення організації, змісту і технологій освітнього процесу в напрямку забезпечення оптимальних умов формування духовно-моральної, соціально адаптованої, професійно орієнтованої особистості громадянина України.

9.     Створення умов для професійного самовизначення учнів шляхом організації системи профорієнтаційної роботи, допрофільної підготовки.

10. Забезпечення інформаційної відкритості освітнього середовища школи з метою залучення партнерів соціуму для оновлення інфраструктури і змісту освітнього процесу.

11. Створення психолого-педагогічного середовища, що сприяє фізичному розвитку і збереженню здоров’я учнів, яке забезпечує сприятливі, психологічно комфортні, педагогічно і соціально виправдані умови навчання.

12. Розширення можливостей додаткової освіти та позаурочної діяльності учнів в умовах школи.

Звичайно, усі проблеми, що постають перед школою, вирішити не просто, але значна частина цих проблем вирішується легше, коли учителі, адміністрація школи та батьки є єдиною командою, метою якої є навчання та виховання дітей, підготовка їх до життя в сучасному світі.

Таким чином, завдяки спільним зусиллям педагогічного колективу, учнів, батьківської громадськості, шефам та спонсорам забезпечено сталий розвиток школи.

 

 

Директор                                                                                                                                                             Ю.Д.Кобець